Bilemezsin.Sana verecek bir armağanı ne çok aradığımı.Hiçbir şey içime sinmedi.Altın madenine altın sunmanın ne anlamı var?Ya da okyanusa su.Düşündüğüm her şey.Doğuya baharat götürmek gibiydi.Kalbimi ve ruhumu vermenin bir yararı yok,Çünkü sen zaten bunlara sahipsin.O yüzden sana bir ayna getirdim.K..
Allah'ın cenneti var. Cehennemi yok. Cenneti cehennem yapan sensin, üstelik cenneti ortaya koymak için var cehennem. Allah'ın olduğu yer cehennem olmaz.- Allah cehennem yaratmaz. Zira cehennem 'Onsuzluk' demektir. Cehennemi sen yaratırsın.- Hangi dinden ve mezhepten olurlarsa olsunlar, Allah'ın sevd..
Klasik Islam edebiyatinin büyük ismi Feridüddin Attar veciz üslubuyla yüzyillar öncesinden günümüze sesleniyor. Bir ögüt kitabi olan Pendname tasavvufa sirtini dayayarak ahlak, ilim, adabimuaseret dâhil birçok konuda hâlâ taze uyari ve tavsiyeler içeriyor. Aslina sadik kalinarak, manzum hâlde okura ..
Tasavvuf bakışıyla bakmak Allah bakışıyla bakmaktır. Tasavvuf ehli, aleme Allah’ın baktığı gibi bakar.- Hak edilmenin esrarı Haliki bilmendedir. İşte bu esrara tasavvuf diyoruz.- Bir sanatkarın eserine hayran olan o eserden ilham alarak yeni arayışlara girişir. İnsanın halife oluşu zaten bu arayışla..
Orucun bazı zorlukları varsa da, yüzlerce çeşit hüneri, hikmeti vardır. Oruç şeytanı ve nefsi güçsüz ve etkisiz hale getirir, maddi ve manevi açıdan temizliği gerçekleştirir, bedeni isteklerin gönle hükmetmesinden kurtarır, nefsi kirlerden arındırır, ruhu hürriyetine kavuşturur, gönül gözünü açar, m..
"İlim öğrenmekteki gayen, bilgileri aktarmak değil, doğru hidayete vesile olmaksa; ne mutlu sana! Sen yürüdükçe, melekler sana kanat gerer. Sen gayret gösterdikçe, denizdeki balıklar bağışlanman için dua eder. Ama her şeyden önce bilmelisin ki; ilmin meyvesi olan hidayetin, bir başlangıcı, bir de so..
Öğrenmek için okumalısın!Tasavvuf canı canana verip azade olmaktır.Tasavvuf can-ı canan olmaya derler.Tasavvuf canı Allah’a (c.c.) verip fani esaretlerden kurtularak cananın canı yani Allah (c.c.) dostu olmaktır.Tasavvuf, hicri ilk asırlardan itibaren İslami İlimler tasnifinde yerini almış zaman içi..
Bu kitap, 1960’da Dirilis’de, 1961 ve 1962’de Yeni Istiklâl’de, 1966 ve 1967 yillarinda da Dirilis’de yayinlanan yazilardan dogmustur. Bu yazilar bütün halinde 1967’de Dirilis’de bir kez daha yayinlanmis ve ilk kitap haline gelisi, 1967’de, Yazilar adli üç kitaptan olusan eserin içinde yer almasiyla..
Vakit gece yarisi..Ortada ses seda yok..Uzaktan bir iki köpek havlamasi duyuluyor o kadar. Rifki amcanin yüregi kipir kipir..Aksam üzeri hac islemini birlikte yaptirdigi müstakbel haci arkadaslariyla vedalasmis, evine gidiyor. Birkaç gün sonra Allah nasip ederse mukaddes topraklara dogru yola çikaca..
Şu ahir zamanlarda mutluluk ve huzurun yolu İslam’ı okumak, araştırmak, soruşturmak ve anlayıp uygulamaktan geçiyor. Merdivenler nefsimizin değil, ruhumuzun ve kalbimizin sesine kulak vermekle, özümüze dönmekle çıkılıyor. Bu yol insana hem dünya, hem de ahiret mutluluğunu beraberinde getiriyor.Bu ki..
"Su Ahmet Yesevi kim? Bir arastirin göreceksiniz… Bizim milliyetimizi asil onda bulacaksiniz." Bu sözler büyük sairimiz Yahya Kemal'indir. Ahmet Yesevi ve onun yolundan giden Yunus Emre hakkinda derli toplu bir çalisma yapan ve "Türk Edebiyatinda Ilk Mutasavviflar" adiyla yayinlayan bilgin Fuat Köpr..
Elinizdeki eser; İbn Arabî’nin Tevhid konusunu ele aldığı, kısa ama içeriği oldukça yoğun bir eserdir. Bu nedenle eser değişik adlarla birçok kez Türkçeye çevrilmiştir. Risâlenin merkezinde Hz. Peygamber’in zikretmiş olduğu Men arefe nefsehu fegad arefe Rabbehu / Nefsini bilen Rabbini bilir hadisi v..
Allah-u Teala bir bilinmezi, bir görülmezi, bir erişilmezi,bilinir, görülür ve erişilir hale getirebilendir. Çünkü bilmek bildirmek görmek gördürmek, ermek, erdirmek, kendinden kendine olan bir alışveriş yöntemidir. Bu yöntemler bir plan ve programla olmaktadır. Bunları anlayabilmek içinse bilen, gö..
Allah arayışına giren kişiler zannederler ki, bu arayış onlardan geliyor. Ben istiyorum, ben ibadet ediyorum gibi... Allah’ı tanımaya başlayınca bakılıyor ki Allah’ın isteği doğrultusunda “Allah” diyoruz. Şöyle ki; öyle bir kuvvet ve kudret sahibi ki on sekiz bin alemi yaratmış ve tecellide olan sad..
İranlı büyük bir arif, filozof ve şiir insanı olan Kutbü’l Arefin Baba Afzal Kaşani’nin ismi Türk edebiyatında bilinen ama maalesef eserleri Türkçeye çevrilmeyendi.Behruz Dijurian’ın olağanüstü olan ve kalp ve kovan ve KIZKULESİ şiir kitabına daha önce yaptığım yorumumda; geçmişin, günün ve geleceği..
Marifetullah kapısının anahtarı, önce insanın kendi nefsini bilmesi ve ruhunun hakikatini anlaması, idrak etmesidir. Marifetullah kapısının kilidi ancak bu anahtar ile açılır. Nitekim: “Nefsini tanıyan Rabbini tanır” hadis-i şerifi ile, “İleride onlara, gerek ufuklarda (dünya ülkelerinde/dış dünyala..
Adem Allah’ın kuludur.Yolu, aslına rücudur.Suretle olsa da bir pul,Siretinde bi pahadır.Yapraklar şekil şekil,Şekil aradan çekil!Göreyim ressamınıDestura Allah vekil.Kendi aldı, kendi sattıAra yerde bir kimse yok.Kendi aldı, kendi tattıTatdan başka bir şey yok.Şeriatın, Şer’i atarTarikatın Hakk’a ba..
İnsan, insan olduğundan beri, en temel meselesini oluşturan o soruyu sorar: “Ben kimim ve nasıl bu hâli aldım?” Yeryu¨zu¨nde hiç kimse söz konusu soruya geride başka bir soru(n) kalmayacak şekilde net cevap vermez, veremez… Böylelikle insanın, bu esrarlı evrende bir sır olarak kalması, varoluşunun e..